Ugens udfordring #3

Ugens udfordring, er et indlæg jeg skriver i starten af hver uge. Her udfordre jeg mig selv, til at gøre nogle forskellige ting, som gør min måde at leve på bare lidt sundere. Det er et forsøg på at kick-starte en sundere livsstil. Det er tiltænkt at udfordringerne skal blive mere og mere udfordrende. I slutningen af ugen vil der blive opsummeret på, om jeg klarede udfordringen.

Ugens udfordring #3

+ Løb samlet 15 km i løbet af denne uge.
+ Lav planke-øvelse hver aften i 30 sekunder
+ Lav 10 mavebøjninger hver aften

+ Ugens udfordring #1 + Ugens udfordring #2

Written by

1.719   Posts

Ejer af microcut.dk.
View All Posts

7 thoughts on “Ugens udfordring #3

  1. Hvis jeg må skyde et godt råd ind (du ved det måske allerede) – du har før sagt at du kæmper meget med at din krop er æbleformet. Hvis du undgår/mindsker indtag af de hurtige kulhydrater som sukker og mel så burde det have en virkning på din mave, da den overskydende energi fra disse fødevarer typisk lagres her.

    Du kan læse mere om det her: http://vorespuls.dk/artikel/tab-dig-effektivt

    Og kæreste, søde Simone – pas på med stress og for lidt søvn, det er din fjende numero uno!

    1. Tak sødeste :D det er netop de ting jeg forsøger at holde mig fra, da det også er yderligere forværret at indtage hurtige kulhydrater grundet PCOS som jeg lider af.
      Og ja ! For lidt søvn, og for meget stress gør intet godt for min krop, men som det er nu er der ikke meget jeg kan gøre anderledes desværre :(

  2. Hvor meget søvn får du om natten? Og hvordan er din søvnkvalitet? (der findes en app der kan måle det, min veninde bruger den (hun sover af helvede til)).
    Jeg behøver næppe fortælle løs om hvor vigtigt søvnen er, du ved det nok allerede i forbindelse med dit studie ;) Men, noget som jeg finder fungere rigtig godt for mig er faste sengetider. Jeg går i seng ved 22-23 tiden om aftenen, og vågner af mig selv kl. 05-06 stykker om morgen. Min døgnrytme er så fastlagt at jeg 9 ud af 10 gange vågner uden vækkeur (hvilket, btw, er den skønneste måde at vågne på).

    Så længe at du stresser og sover for lidt/dårligt, så tror jeg ikke at dit vægttab vil være specielt sundt. Kroppen lagre mere fedt når den er stresset.
    Det kan være at det er derfor du har taget på igen efter dit flotte vægttab sidste år. For du rør dig jo rigeligt hver dag.

    Det er ikke specielt sundt at tabe sig, det tærer hårdt på kroppen. Det er vigtigere at kunne holde en stabil vægt, selvom den ligger en smule i den tunge ende. Det er sundere i det lange løb i forhold til sygdomme mm.

    Jeg har selv med stor succes skåret ca 90% af mit indtag af sukker og mel denne måned. Udfordringen har været at tænke i nye baner til morgenmad osv. Men guleroden for mig har været, at jeg har måtte spise så meget af alt andet som jeg havde lyst til.

    1. Tak for de gode tips søde! :D På trods af at jeg ikke rigtig overholder det, så ved jeg det godt. Jeg har jo også lært en del om det i forbindelse med mit studie – men jeg har bare haft behov for at komme i gang med at tabe mig, og træne på trods af at jeg har været/er stresset, for ellers bliver jeg simpelthen så inaktiv, doven, og nedtrykt. Det har virkelig været tiltrængt at komme i gang igen.

      Og det samme med søvnen ^_^” … Der er bare ikke rigtig tid nok til at jeg kan få sovet nok. Jeg har brug for 8-9 timers søvn, og når jeg skal op lidt over 5 for at nå i praktik, og først kan komme i seng omkring klokken 23-00.

  3. Jeg synes du er for sej med de udfordringer..
    Ville ønske at jeg kunne gøre det samme, men jeg er ikke så god til de der faste aftaler, det skal helt ske lidt mere spontant og alt efter vejret.. :D

    Håber du klare din udfordring.. <3

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.