Vi er nu vendt tilbage til Naha, Okinawa, hvor vi tager en overnatning, før vi i morgen drager mod Tokyo.
Vi har haft nogle rigtig gode dage på Ishigaki Island, hvor vi boede på et sødt lille female-only guesthouse. En ung kvindes private hjem med adskillige små værelser og et lille opholdsområde. Hver morgen lavede hun japansk morgenmad til os – almindeligvis bestående af tre små skåle; en med ris, en med suppe og en med forskellige udgaver af kød og grøntsager. Rigtig lækkert og sjovt at prøve!

Området vi boede i var meget lokalt med små smalle veje med private huse og meget tæt på en fin strand fyldt med forstenede koraler og flotte skaller.

Dagen hvor vi ankom, var vi nede og bade på denne strand. Desværre fandt vi ud af at der ude i vandet var en lige vel stor bestand af søpølser, så vi tilbragte det meste af den sene eftermiddag på selve stranden med at nyde udsigten og underholde os med diverse kreative (samt lettere upassende) aktiviteter.

image image

Dagen efter besluttede vi at drage på cykeltur mod en strand nogle kilometer borte. Guesthouset havde to (meget små) cykler vi kunne låne og det var super hyggeligt at cykle gennem landskabet. Vi havde en dejlig afslappende dag med svømning og solbadning på en rigtig lækker strand (uden søpølser).

Dette viste sig dog at blive en skæbnesvanger dag, da vi begge (i særdeleshed Simone) blev totalt flamberet af den stærke sol! Så den idylliske stemning vi havde oplevet på udturen blev på hjemturen erstattet af noget der nærmede sig desperation. Hjem og ud af solens stråler kom vi, for så at erkende den rimelig voldsomme udbredelse af grilningen!

Dagen efter besluttede vi derfor at skåne vores hud for mere UV og tog en afslapnings dag hjemme i skyggen. Her blev Simone så desværre oveni købet syg med opkast og generel utilpashed.

Herefter opgraderedes det hele dog igen, da vi de sidste to dage på Ishigaki var på nogle rigtig gode ture, vi vil fortælle mere om :)

Om Skribenten

Barndoms veninde til Simone. Rejsemakker til Japan i 2015. Gæsteblogger på microcut.dk

(2) Comments

1. […] krystalblåt hav. Sarah og jeg var både på hovedøen Okinawa, og på en af de mest sydlige øer Ishigaki . Vi har dog ikke helt besluttet om det er det vi gør, og i såfald hvilken ø vi […]

2. […] på fuld blus, så vi kan lave alle de ting vi gerne vil når vi rejser, som fx. hiking, snorkling/svømning, […]