Dagen i dag startede med en gang morgenmad på hotellet. Vi har flottet os denne gang og købt hotel med morgenmad inkluderet. Det er lidt mere lækkert end en gang yoghurt fra den lokale FamilyMart.

Vi gik hen til Ueno Park, som ligger lige ved siden af stationen, som vi bor tæt på. Parken er et stort område, som ligger midt imellem byens mange højhuse. Det minder om en slags “Central Park”, som den der ligger tilsvarende i New York City – bare i lidt mindre format. I parken finder man templer, gamle lanterner, mindesten, zoologisk have og stier med grønne beplantede områder.

Ved formiddagstid, når butikkerne så småt begynder at åbne, tog vi til Asakusa. Samme sted som vi havde gået og kigget på markeder, da vi første gang ankom til Tokyo. Vi havde set nogle souvenirs, som vi gerne vil have med hjem, så dem fik vi købt. Mange af gaderne havde vi været igennem før, men man finder altid nye sidegader, som man ikke har set og det er ikke de samme butikker som har åbnet hver gang. Nogle af butikkerne tror jeg holder åbnet på tidspunkter, som ejerne lige selv synes passer bedst.

Vi tog derefter til Akihabara – elektronikkens by. Her genså vi også nogle af de store elektronikbutikker. Vi fandt dog ikke noget vi ville have med hjem, da priserne stort set er de samme som i Danmark.

Resten af eftermiddagen fik vi til at gå i Shinjuku. Sidst vi så dette område gav vi det ikke rigtig en chance, da vi på dette tidspunkt ankom, hvor de fleste butikker begyndte at lukke. Men i dag kom vi i åbningstiden. Og vi fik rigtig mange timer til at gå at kigge på markeder og shoppingcentre. Det er som om, at Shinjuku er den lidt mere moderne del af Tokyo – hvert fald i forhold til Asakusa, som er præget meget mere af turister og de mange små gader med markeder.

Inden vi forlod Shinjuku, skulle vi lige have et kig ud over Tokyo – sådan oppefra. Sådan ca. 200 meter oppe. Vi tog hen til “Tokyo Metropolitan Government Building” i et af de to observationstårne. Man tager elevatoren op, 45 etager og så har man udsigten ud over hele byen der lyser op (vi så det om aftenen). Her går det op for en, hvor stor Tokyo egentlig er, for man kan se højhuse og lys fra vinduer, så langt øjet rækker. Jeg har det fint med flotte udsiger højt oppe, men jeg må dog indrømme, at jeg må have en lille smule højdeskræk, når det kommer til at gå helt hen til vinduet og kigge lodret ned!

Aftenen afsluttes med sen aftensmad på en italiensk restaurant i Ueno, få hundrede meter fra vores hotel, med pizza og risotto. Vi begynder så småt, at blive ramt af “ferien-er-snart-slut”-depressionen, men der er stadig en dag i morgen, hvor vi så må se hvad Tokyo har at byde på. Det kan kun blive godt.

Om Skribenten

Kæreste til Simone siden 2015. Rejsemakker igennem livet. Gæsteblogger på Microcut.dk.