Dagen i dag er ikke gået helt som forventet, og startede egentlig lidt træls ud. Vi havde egentlig på vores første dag her på Okinawa reserveret billetter på færgen der sejler mellem Zamami og Naha. I dag var så dagen hvor disse billeter skulle indløses, og vi skulle besøge Zamami. En ø der er omtalt mange steder på nettet, som værende øen. De bedste strande. Massere af smuk koral, og tropiske fisk. Total krystalklar vand.

Vi var klar ved billetlugen til tiden, men fik os her lidt et chock. Vi kunne sagtens købe vores billetter til Zamami, men vi kunne ikke købe nogen hjem, da disse afgange var aflyst grundet høj bølgegang. Vi havde allerede på forhånd undersøgt hotelstatus på øen, da vi havde overvejet at tage en overnatning – men på alle booking sider, og alle vi kontaktede privat, var optaget… Mulighederne for os var derfor 1. Ta’ til Zamami og sov på gaden, og lev med uvisheden om hvornår vi kunne komme hjem. 2. Lad være med at tage til Zamami. Det var rigtig øv, men vi var nødt til at vælge den fornuftige løsning, som selvfølgelig var, at aflyse turen til øen.

Jeg havde mega øv på, over situationen. Jeg kunne mærke at Rene også var ærgerlig over det, men han tog det nu alligevel noget pænere end mig. Vi blev dog ret hurtige enige om at der ikke var noget at gøre ved det, og at vi måtte få al det ud af dagen som vi kunne, og sørge for at dagen stadig blev god. Vi besluttede at nu havde vi pakket strandtaske mv. så selvfølgelig skulle vi ud og bade!

Vi slog op på nettet, og fandt en strand der lå lidt over en time væk fra Naha med offentlig transport. Nishihara Kira Kira beach. Vi satte hurtigt kursen imod informationscenteret, hvor vi fik en flyer, omkring hvordan vi kom til stranden, og så hoppede vi ellers på en bus.

Da vi hoppede af bussen, havde vi knap 15 minutters gang til stranden. Det var en tur af hyggelige små gader, med flotte blomster, en flod langs vejen, og i det hele taget ret afslappede omgivelser. Jeg kunne mærke at tristheden over at være gået glip af Zamami langsomt lettede, ved glæden over at vi nok havde fået et meget rart sted at bruge dagen, alligevel.

Vi nåede frem til stranden, og der var ligesom ved den sidste strand vi var ved, brusemuligheder, toiletter, butikker, og ikke mindst en rigtig fin sandstrand! Vandet var smukt allerede på afstand, og vi glædet os over at vi havde fundet end god strand at bruge dagen på. Indtil videre havde vejret også været med os i dag!

Rene gik ned for at skifte, og jeg satte mig på stranden for at læse en smule. Jeg havde allerede mit badetøj på indenunder tøjet, så jeg kunne lige så godt gøre mig det lidt mageligt mens jeg ventede på Rene. Ud af ingenting, kom der pludselig en dråbe på min bog – og så en til. Jeg gjorde klar til at pakke tingene sammen, men pludselig væltede himlen ned! Et kæmpe regnskyl ramte uden det store varsel. Jeg løb op i læ! Jeg var gennemblødt, men der er jo heldigvis min. 30 grader her, så jeg frøs ikke. Jeg fandt paraplyen frem som vi havde købt i går, og begav mig ned til opklædningsbygningerne. Før jeg overhovedet var nået helt der ned (og der er ikke langt), var det allerede klaret op igen og stoppet med at regne.

Jeg fandt Rene, som også lige havde været inde i en af butikkerne og købe lidt at spise til os, og lidt at drikke. Vi satte os op ved et af bordene bag stranden (som forøvrigt bliver flittigt brugt af japanerne til at grille ved fra tidlig formiddag, til… Ja vi har ikke set dem gå hjem før os endnu!), men bordet var allerede reserveret af nogle andre (det kan man åbenbart), så vi skyndte os tilbage på stranden.

Der kom ikke mere regn resten af dagen, og vi endte faktisk med at have en rigtig skøn dag, til trods for div. udfordringer først på dagen! I morgen har vi snakket om at tage på en 3. strand her på Okinawa, men nu må vi se hvad det bliver til. Det er nemlig gået op for os at vores prepaid simcards er udløbet her til aften, og vi står derfor uden data. Sarah og jeg klarede os uden internet sidst vi var her, men det krævede meget planlægning, og var i det hele taget ret besværligt – så Rene og jeg skal have fundet ud af hvor vi kan købe nogle nye i morgen. Én ting er dog sikkert! Uanset hvad, så får vi en rigtig dejlig dag igen i morgen; ligesom alle vores andre dage på ferien!